KOODAUS
Videoita
Harjoitustehtäviä
1. Yksinkertaisia kuvioita
2. Etsi joku logo tai muu kuvio ja yritä koodata se tai keksi itse kuvio
3. Peruslaskut ja laskujärjestys
4. Turtle-harjoituksia
2. Etsi joku logo tai muu kuvio ja yritä koodata se tai keksi itse kuvio
3. Peruslaskut ja laskujärjestys
4. Turtle-harjoituksia
Ohje Suomen lipun koodaukseen
1. Jatka Suomen lipun koodausta. (Katso ja tee 3. videon kukkajuttua mallina käyttäen, katso vaan uudelleen ja uudelleen, niin että ymmärrät, miten kukka koostuu osasista. Linnealla on omansa hyvällä mallilla ja häneltä voit saada apua, jos kauniisti pyydät)
-Määrittele define-komennolla lipun eri osat.
2. Koodaa auto samaa tekniikkaa käyttäen
Jos ehdit, tee autoista rekka tai juna:)
-Määrittele define-komennolla lipun eri osat.
- ristin vaakaosa (kokonaan sininen suorakulmio - pitkä ja matala). Tälle nimi VAAKA Siis: (define VAAKA (rectangle 200 20 "solid" "blue"))
- ristin pystyosa (kokonaan sininen suorakulmio - kapea ja korkea). Tälle nimi PYSTY
- Yhdistä kohtien 1 ja 2 osat overlay/xy-komennolla (koordinaattipiste 0 0 on vasemmassa ylänurkassa) Anna tälle uudelle kuviolle nimi RISTI.
- tee lipun tausta (suorakulmio, jossa on mustat reunat). Tälle nimi TAUSTA.
- yhdistä lopuksi kohdat 3 ja 4 overlay/xy-komennolla. Tälle nimi LIPPU
2. Koodaa auto samaa tekniikkaa käyttäen
Jos ehdit, tee autoista rekka tai juna:)