Vecka 24đ°đ§ đ
Denna vecka pÄbörjades med gruppöverskridande verksamhet pÄ bakgÄrden. Barnen fick leka tillsammans med barnen frÄn Fyren, sparka boll och klÀttra i vÄrt omtyckta klÀttertrÀd. Det blev en fin stund dÀr barnen fick röra pÄ sig, samarbeta och njuta av sommarvÀdret tillsammans.
PĂ„ tisdagen bjöds det pĂ„ glĂ€dje och skratt nĂ€r pedagogerna hade förberett fĂ€rggrann is Ă„t barnen. Vattenkanna efter vattenkanna fylldes och bars ut pĂ„ gĂ„rden, och barnen fick utforska materialet precis som de sjĂ€lva ville. Flera lĂ€t isen flyta omkring i vattenkĂ€rlen, nĂ„gra tvĂ€ttade bilar eller âdiskâ, medan andra anvĂ€nde vattnet för att blöta sanden och bygga fina sandkakor och sandslott. Fantasin och kreativiteten flödade under hela förmiddagen.
PÄ onsdagen passade vi pÄ att leka inomhus och pÄbörja vÄrt nÀsta konstprojekt nÀr vÀdret var lite mulnare. Barnen hade roligt med hemleken pÄ balkongen, arbetade med uppgifter ur vÄr mapp och deltog i pyssel och skapande aktiviteter.
Mot slutet av veckan Ă„tervĂ€nde det varma sommarvĂ€dret. PĂ„ torsdagen promenerade vi till Packareparken, eller âBlĂ„a parkenâ som barnen brukar kalla den. Solen lyste frĂ„n en klar himmel och barnen hade roligt i de stora klĂ€tterstĂ€llningarna, pĂ„ gungorna och pĂ„ den lĂ„nga trampolinen. Vi hade flera duktiga klĂ€ttrare som gĂ€rna visade sina fĂ€rdigheter för bĂ„de kompisar och vuxna.
Veckan avslutades med fri lek bÄde ute och inne. Regnet hade gjort sanden perfekt för lek, och ute pÄ gÄrden hade barnen roligt i sandlÄdan dÀr det tillverkades lerkakor, sandslott och andra fantasifulla skapelser. Inomhus fortsatte den fria leken, och vi fick Àven besök av nÄgra nya barn som ska börja i gruppen till hösten. De kom för att bekanta sig med miljön, pedagogerna och sina blivande kompisar. Under dagen fortsatte vi ocksÄ att mÄla och fÀrdigstÀlla vÄrt pÄgÄende pyssel.
PĂ„ tisdagen bjöds det pĂ„ glĂ€dje och skratt nĂ€r pedagogerna hade förberett fĂ€rggrann is Ă„t barnen. Vattenkanna efter vattenkanna fylldes och bars ut pĂ„ gĂ„rden, och barnen fick utforska materialet precis som de sjĂ€lva ville. Flera lĂ€t isen flyta omkring i vattenkĂ€rlen, nĂ„gra tvĂ€ttade bilar eller âdiskâ, medan andra anvĂ€nde vattnet för att blöta sanden och bygga fina sandkakor och sandslott. Fantasin och kreativiteten flödade under hela förmiddagen.
PÄ onsdagen passade vi pÄ att leka inomhus och pÄbörja vÄrt nÀsta konstprojekt nÀr vÀdret var lite mulnare. Barnen hade roligt med hemleken pÄ balkongen, arbetade med uppgifter ur vÄr mapp och deltog i pyssel och skapande aktiviteter.
Mot slutet av veckan Ă„tervĂ€nde det varma sommarvĂ€dret. PĂ„ torsdagen promenerade vi till Packareparken, eller âBlĂ„a parkenâ som barnen brukar kalla den. Solen lyste frĂ„n en klar himmel och barnen hade roligt i de stora klĂ€tterstĂ€llningarna, pĂ„ gungorna och pĂ„ den lĂ„nga trampolinen. Vi hade flera duktiga klĂ€ttrare som gĂ€rna visade sina fĂ€rdigheter för bĂ„de kompisar och vuxna.
Veckan avslutades med fri lek bÄde ute och inne. Regnet hade gjort sanden perfekt för lek, och ute pÄ gÄrden hade barnen roligt i sandlÄdan dÀr det tillverkades lerkakor, sandslott och andra fantasifulla skapelser. Inomhus fortsatte den fria leken, och vi fick Àven besök av nÄgra nya barn som ska börja i gruppen till hösten. De kom för att bekanta sig med miljön, pedagogerna och sina blivande kompisar. Under dagen fortsatte vi ocksÄ att mÄla och fÀrdigstÀlla vÄrt pÄgÄende pyssel.