Vecka 24

Den här veckan har vi arbetat med färger. Genom lek och vardagliga situationer har barnen fått öva på olika färger och sin observationsförmåga. 🎨🌈 Vi har även fokuserat på rörelse både inom- och utomhus.

På onsdagen hade vi sista besöket till Kajutan. Där hade vi ”sprida glädje” som ämne. ☀️ Först läste vi en bok om det och sedan övade vi på olika sätt att sprida glädje med hjälp av sång och dans. 💃🏼 Kajutan hade även fått nya dockor och ett stall för hästar. Det tyckte barnen också om. 🐎

Veckan avslutades med en promenad till Prinsessparken. 👑 Trots det tråkiga vädret var det väldigt roligt att klättra, gunga, rutscha och hoppa.

Hälsningar från Styrbord! 🚢