14.4. TI
Äikän ja matikan tehtävät
Palauta yksi kuva äikän ja matikan tehtävistä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
Äidinkieli
Vilskeen lukukirja:
* Etsi s. 90.
* Katso aukeaman kuvia ja mieti:
Mitä Mei lennättää? Mitä kummallista lentävässä hahmossa on? Millaisia ovat Pajun, Anteron ja Ainon ilmeet?
* Lue s. 90, vähintään yläosa. Saat lukea koko sivun.
Vilskeen tehtävävihko b-E-kirja:
* Etsi s. 58. Lue yläosasta, mitä Nimetön opettaa sinisissä ajatuspilvissä.
* Etsi s. 59. Tee t. 2. Yhdistä viivalla samalta kuulostavat riimiparit.
* Etsi s. 90.
* Katso aukeaman kuvia ja mieti:
Mitä Mei lennättää? Mitä kummallista lentävässä hahmossa on? Millaisia ovat Pajun, Anteron ja Ainon ilmeet?
* Lue s. 90, vähintään yläosa. Saat lukea koko sivun.
Vilskeen tehtävävihko b-E-kirja:
* Etsi s. 58. Lue yläosasta, mitä Nimetön opettaa sinisissä ajatuspilvissä.
* Etsi s. 59. Tee t. 2. Yhdistä viivalla samalta kuulostavat riimiparit.
Matematiikka - Junnauskoe 0-20
Junnauskoe 0-20, A- tai B-puoli
Tee junnari aikuisen kanssa, (jos monistetta ei löydy, sen voi tulostaa Junnauskoe tulostettavaksi Mene sivulla alaspäin, voit tulostaa sivun 2 ja 3, molemmat versiot )
Välineet:
- aikuisella kännykän ajanotto
- lapsella lyijykynä, pyyhkäri ja puuväri (ei musta eikä vaalean keltainen, ne eivät erotu kunnolla)
Ohje aikuiselle:
- Harjoituksessa käytetään kahden kynän menetelmää. Lapsella on kaksi kynää, lyijykynä ja värikynä.
- Tehtävät saa aloittaa, kun lupa on annettu ja aika on käynnissä. Pysäytä ajanotto, kun lapsi saa tehtävät valmiiksi. Jos aikaa menee paljon, seuraavassa ohje siihen.
- Junnauskoe aloitetaan lyijykynällä. Kun viisi minuuttia on kulunut, aikuinen sanoo ”vaihda väri” ja lapsi jatkaa laskemista värikynällä.
- Kun 10 minuuttia on kulunut, tehtävät pitää keskeyttää, vaikka laskut olisivatkin kesken.
- Saatu aika merkitään muistiin ja laskut tarkistetaan.
- Korjaukset saa tehdä vasta sitten, kun junnarista on lähetetty palautuskansioon kuva.
Kevään tavoite on, että kaikki laskut saisi laskettua ennen 5 min. aikarajaa. Ja kaikki laskut ovat oikein 60 / 60.
Tee junnari aikuisen kanssa, (jos monistetta ei löydy, sen voi tulostaa Junnauskoe tulostettavaksi Mene sivulla alaspäin, voit tulostaa sivun 2 ja 3, molemmat versiot )
Välineet:
- aikuisella kännykän ajanotto
- lapsella lyijykynä, pyyhkäri ja puuväri (ei musta eikä vaalean keltainen, ne eivät erotu kunnolla)
Ohje aikuiselle:
- Harjoituksessa käytetään kahden kynän menetelmää. Lapsella on kaksi kynää, lyijykynä ja värikynä.
- Tehtävät saa aloittaa, kun lupa on annettu ja aika on käynnissä. Pysäytä ajanotto, kun lapsi saa tehtävät valmiiksi. Jos aikaa menee paljon, seuraavassa ohje siihen.
- Junnauskoe aloitetaan lyijykynällä. Kun viisi minuuttia on kulunut, aikuinen sanoo ”vaihda väri” ja lapsi jatkaa laskemista värikynällä.
- Kun 10 minuuttia on kulunut, tehtävät pitää keskeyttää, vaikka laskut olisivatkin kesken.
- Saatu aika merkitään muistiin ja laskut tarkistetaan.
- Korjaukset saa tehdä vasta sitten, kun junnarista on lähetetty palautuskansioon kuva.
Kevään tavoite on, että kaikki laskut saisi laskettua ennen 5 min. aikarajaa. Ja kaikki laskut ovat oikein 60 / 60.
Matematiikka
Pelaa Ten Monkeys-peliä. Aikuiselle ja sinulle itsellesi on lähetetty oppilaan tunnus wilman viestinä.
Pyydä aikuista näyttämään tunnus sinulle. Kirjoita se itsellesi esim. matikan kirjan sisäkanteen ylös.
Salasanasi on sama, jota käytät, kun kirjaudut tänne pedanttiin MPass:in kautta.
Pelisivusto on auki klo 7 - 14.
10 Monkeys-peli Vaihda suomenkieli ostoskärry-kuvan vierestä, klikkaa ja etsi suomen lippu.
Kun pääset sisään Math world:
* valitse 0-100 (keltainen)
* skrollaa alemmas
* etsi: Kertotaulu
* Saat pelata 1.-5. pelejä (2-, 3-, 4-, 5- ja kertotaulut kahdesta viiteen osioita)
Harjoittele päivisin paljon, niin opit kertotaluissa taitavaksi. Pelaa n. 15 min.
Pyydä aikuista näyttämään tunnus sinulle. Kirjoita se itsellesi esim. matikan kirjan sisäkanteen ylös.
Salasanasi on sama, jota käytät, kun kirjaudut tänne pedanttiin MPass:in kautta.
Pelisivusto on auki klo 7 - 14.
10 Monkeys-peli Vaihda suomenkieli ostoskärry-kuvan vierestä, klikkaa ja etsi suomen lippu.
Kun pääset sisään Math world:
* valitse 0-100 (keltainen)
* skrollaa alemmas
* etsi: Kertotaulu
* Saat pelata 1.-5. pelejä (2-, 3-, 4-, 5- ja kertotaulut kahdesta viiteen osioita)
Harjoittele päivisin paljon, niin opit kertotaluissa taitavaksi. Pelaa n. 15 min.
Karhun jäljet
Lämpö alkaa herättämään luonnon kevääseen.
Viime viikolla LA 4.4. karhu tallusteli Haapavedellä. Osa meistä ehkä näki sen tassun jäljet.
Tässä sinulle kuva jäljistä:Karhun tassun jälki
Karhun tassu Rasvatien lähellä
Viime viikolla LA 4.4. karhu tallusteli Haapavedellä. Osa meistä ehkä näki sen tassun jäljet.
Tässä sinulle kuva jäljistä:Karhun tassun jälki
Karhun tassu Rasvatien lähellä