Ohjelmointi

Ohjelmointi 5-6lk, Keskustan koulu

Ohjelmointi 5-6 lk, Keskustan koulu

Tavoitteet:

  • Tutustutaan graafiseen ohjelmointiin
  • harjoitellaan tekemään erilaisia kuvioita koodaamalla
  • tutustutaan ohjelmoinnin perusrakenteisiin
  • tutustutaan animaation luomiseen esim. Scratch-ohjelmalla
  • luodaan omia animaatioita ja/tai pelejä
  • Rakennetaan yhteinen Lego-robotti ja harjoitellaan sen ohjelmointia.
  • Pohditaan ohjelmoinnin ja robotiikan mahdollisuuksia ratkaista erilaisia ongelmia.
  • Toimitaan hyvässä yhteistyössä toisiamme auttaen ja kannustaen.

Sisällöt:

  • Graafisen ohjelmoinnin harjoitteluun suunnattuja harjoituksia. (Code.org ja Scratch: graafiset kuviot, pelit ja animaatiot).
  • Lego Mindstorms -robotin rakentaminen
  • Robotin ohjelmointi iPadien avulla
  • Animal Allies- tehtävien harjoittelu

Arviointi:

  • toteutetaan 1 vvt:n kokonaisuutena
  • arvioidaan sanallisesti hyv / hyl

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä