3D-ohjelmisto

3D Software


3D- ohjelmisto

3D-ohjelmiston aivan kuten useimpien ohjelmien käyttäminen vaatii jonkin verran tutustumista käyttöliittymään (UI) että pystyy aloittamaan harjoittelun. Kaikkia pieniä yksityiskohtia ohjelman hienouksista ei tarvitse tietää ennen ensimmäisiä mallinnuksia vaan alussa riittää tieto miten liikuttaa objektia ja päästä muokkaamaan sitä. Uuden ohjelman oppimisessa on tärkeää että teet myös itsellesi muistiinpanoja jotka helpottavat löytämään tärkeimpiä asioita jälkeenpäin. Muistiinpano voi olla kuvakaappaus (Print Screen) painikkeella otettu kuva, Youtubelinkki (kohta videosta) tai Word-dokumenttiin kirjattu pikanäppäin. Toinen ohjelman sujuvaan käyttöönottoon helpotava tekijä on tietojen ylläpito eli pyri toistamaan opittuja asioita aina kun mahdollista ja vältä pitkiä monen päivän taukoja opiskelussa. 



Blender- ohjelmassa käytetään paljon pikanäppäimiä jotka olisi hyvä tulostaa itselle ja sijoittaa helposti nähtäville. Avaa Blender toiselle näytölle ja 
tutoriaalit käyttöliittymästä toiselle näytölle sekä testaa samalla tutoriaaleissa esiintyviä asetuksiin, navigointiin tai mallintamiseen liittyviä toimintoja. Pysäytä video tarvittaessa muistiinpanojen tekemistä varten. Muistiinpanot ovat opiskelijaa itseään varten eikä niitä tulla pyytämään tai tarkistamaan vaan tarkoitus helpottaa valtavan tietomäärän hallinnointia omiin tarpeisiin.





Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä