Racket-ohjelmointi 2

Racket-ohjelmointi 2

RACKET 2 SISÄLLYSLUETTELO

Racket 2 -materiaalin luvussa 1 on runsaasti tehtäviä peruslaskutoimitusten ja lausekkeiden rakenteiden harjoitteluun, jotta materiaalin käyttö voidaan aloittaa eri kohdista matematiikan opintoja. Tehtäväsarjoissa käytetään erityyppisiä ja erimerkkisiä lukuja. Syventävänä aihepiirinä voidaan tutustua jakojäännöksen tai satunnaislukujen koodaamiseen. Luvussa 2 harjoitellaan muuttujan käyttöä lausekkeissa, lausekkeen arvon laskemista ja muuttujan määrittämistä toisen muuttujan avulla. Luvussa 3 tutustutaan ohjelmointikirjaston käyttöön ja tekstin kirjoittamiseen näytölle. Taitoja voi syventää yhdistämällä erityyppisiä tekstin osia tulostettavaksi tekstiksi. Luvussa 4 piirretään, yhdistellään ja muokataan geometrian peruskuvioita kuvakirjaston komentoja käyttäen. Luvussa 5 tutustutaan konnagrafiikan peruskomentoihin, peilaukseen ja koordinaatistoon.

Materiaalissa olevat diat sekä esimerkkien kuvat saa suurennettua klikkaamalla kuvaa. Tekstit ja suurennetut kuvat ovat katsottavissa myös mobiililaitteilla. Materiaali sisältää linkkejä Koodausta kouluun verkkomateriaalin koodarin käsikirjaan.

1. Lukuja ja laskutoimituksia

1.1 Peruslaskutoimitukset