7. luokka

Racket-ohjelmointia 7. luokan matematiikassa

RACKET-ohjelmointia matematiikan tunneille
Koko Racket-materiaali on laadittu matematiikan opetuksen sisältöjä ajatellen. Tarkoituksena on tutustuttaa oppilaat ohjelmointikielen käyttämiseen pienin askelin. Kirjoitettavat toiminnot koostuvat joko yksittäisestä komennosta tai lyhyestä ohjelmakoodista. Näin ohjelmointitehtävät voivat olla myös pieni osa oppituntia. Sen lisäksi, että oppilaat itse laskevat tehtäviä, on mahdollista tutustua matematiikan tunnin aihepiiriin ohjelmoinnin kautta. Racket-materiaali on suunniteltu opiskeltavaksi järjestyksessä 1-2-3-4.
Racket 1 -materiaalissa on ohjeita DrRacket-ohjelman ja perusohjelmointikomentojen käyttöön.
Tästä linkistä voit siirtyä Racket 1 -materiaaliin>>

Racket 2 -materiaalin tietokoneohjelmissa ovat käytössä erityyppiset ja erimerkkiset luvut sekä muuttujat. Ohjelmointitaitoja syvennetään kuvioiden piirtämisen ja ohjelmointikirjastojen käytön kautta.

Tästä linkistä voit siirtyä Racket 2 -materiaalin sisällysluetteloon>>
Tästä linkistä voit katsoa, mitä hyviä ohjelmointikäytänteitä liittyy Racket 2 -materiaaliin>>

Ohjeita opettajalle>>


Racket-MAOL.png