QR-koodit

Ystävällinen eläin opetuskerran qr-koodit

Ippo-jengi (qr-rata)
Kuvaile kaveria

Asettukaa pareittain vastakkain seisomaan ja tehkää havaintoja toisistanne muutaman minuutin ajan mahdollisimman tarkasti. Sen jälkeen settikaa istumaan selät vastakkain lattialle. Ensin toinen kuvailee pariaan mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Kuvailun kohde kuuntelee tarkasti. Kun ensimmäinen on lopettanut, on toisen vuoro kuvailla. Lopuksi pari keskustelee siitä, jäikö jotain olennaista havaitsematta.

Hampaattomat eläimet
Leikitään piirissä, mieluiten seisten. Yksi oppilaista aloittaa sanomalla jonkin eläimen nimen vierellä olevalle siten, etteivät hänen hampaansa näy. Suuta ei saa peittää kädellä. Hymyillä ja nauraa saa, mutta hampaita ei saa näyttää, muuten putoaa pelistä pois. Samalla eläimellä mennään aina yksi kierros, kunnes seuraava sanoo uuden eläimen.

Eläimet liikkeellä
Keksikää pantomiimiesityksiä, joissa on aina eläin ja kulkuneuvo esimerkiksi rullaluisteleva aasi, potkukelkalla potkiva kettu ym. Jokainen keksii vähintään kaksi erilaista. Yksi esittää ja muut yrittävät arvata sekä eläimen että kulkuneuvon.

Ideasampo
Koululle tilattiin vahingossa 10 000 liitutaulun puhdistukseen tarkoitettua sientä. Taulusieniä ei voi palauttaa. Teidän tehtävänne on keksiä, miten taulusienet hyödynnetään. Kirjatkaa ideat peda.netin ryhmätyöskentelytilaan oman ryhmänne kansioon. Listatkaa vähintään kolme ideaa.

Liitteet:

QR-koodit

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä